Szybkie diety, skuteczne odchudzanie, szybkie odchudzanie

DIETA NISKOTŁUSZCZOWA

Dieta niskotłuszczowa - z ograniczoną wartością kaloryczną

Dieta niskotłuszczowa jest lekka, niskokaloryczna, a przede wszystkim lekkostrawna. Jeżeli dostosujemy się do codziennych niskokalorycznych porcji, możemy skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów zachowując przy tym dużo energii oraz prawidłowo funkcjonujący organizm.

Dieta niskotłuszczowa (dieta niskokaloryczna) oparta jest głównie na posiłkach przygotowywanych na parze. Dieta niskotłuszczowa dzięki witaminom zawartym w owocach i warzywach, wpływa na poprawę funkcjonowania układu trawiennego i zapobiega rozwojowi miażdżycy. Dieta niskotłuszczowa odzwyczaja od nadmiernej ilości soli i cukru.Dieta niskotłuszczowa

W diecie niskotłuszczowej nie chodzi o całkowite wykluczenie tłuszczu, w końcu on też odpowiada za równowagę w naszym organizmie, jest źródłem energii i odgrywa ważna rolę w termoregulacji. Należy jednak pamiętać, że nieodpowiednia dzienna porcja tłuszczów powoduje tycie. Nadmiar kalorii odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli chcemy, aby nasze ciało wyglądało zdrowo, zwróćmy uwagę na ilość tłuszczu w spożywanych produktach. Przede wszystkim jedzmy warzywa! W codziennej diecie niskotłuszczowej powinny znaleźć się miedzy innymi brokuły, kalafior, czerwona fasola, marchew, rukola, sałata, szczypiorek, jabłka, brzoskwinie, śliwki, truskawki, maliny, mandarynki, ryby, drób, płatki owsiane, chude mięso.

Zanim zdecydujemy się przejść na dietę niskotłuszczową warto poznać produkty z dużą zawartością tłuszczu oraz te, które możemy spożywać bedąc na diecie niskotłuszczowej.

Produkty bogate w tłuszcz - pełne mleko, lody, kremy, tłuste czerwone mięso, masło – jest nie tylko bogate w tłuszcz ale i w tłuszcze nasycone, żółtka jajek są bogate w cholesterol, ser (niektóre gatunki), przetworzone mięso (salami, parówki, kiełbasa).

Produkty zawierające małą ilość tłuszczu - warzywa i owoce, ryby, płatki, ryż, nasiona i orzechy, makaron.

Dieta niskotłuszczowa - przykładowe śniadanie - pół jabłka, gorzka herbata, dwie grzanki, serek wiejski ze szczypiorkiem lub sałatka z rukoli, pomidora oraz chudej szynki (z dodatkiem pieprzu i niewielkiej ilość oliwy z pestek winogron) plus niskosłodzona herbata

Dieta niskotłuszczowa - przykładowe drugie śniadanie - gruszka, pieczywo chrupkie z sałatą rzymską i plastrem chudej szynki lub jogurt z bananem i niewielką ilością muesli

Dieta niskotłuszczowa - przykładowy obiad - fasolka szparagowa gotowana na parze, mały kalafior posypany świeżą pietruszką, mały kefir, panga gotowana na parze lub szpinak z makaronem oraz niewielką porcją łososia gotowanego na parze (posypany pietruszką, z cytryną oraz pieprzem) plus kilka orzeszków ziemnych oraz szklanka niegazowanej wody mineralnej

Dieta niskotłuszczowa - przykładowa kolacja - herbata niskosłodzona, koktajl z małego jogurtu naturalnego zmiksowanego z bananem lub grzanka z pomidorem, rzymską sałatą oraz świeżym szczypiorkiem, niskosłodzona herbata

Dieta niskotłuszczowa powinna być urozmaicona i zbilansowana - powinna zawierać odpowiednie ilości wszystkich składników pokarmowych spożywanych w 4-5 małych objętościowo posiłkach. Dieta niskotłuszczowa zaleca spożywanie dużych ilości warzyw i owoców (uwaga cukier w owocach), natomiast ograniczenie spożycia tłuszczów nasyconych (masło, smalec, czerwone mięso, tłuste sery żółte i białe i inne).

Zdrowie i szczupła sylwetka dzięki diecie niskotłuszczowej Podczas diety niskotłuszczowej produkty pszennye zastępujemy produktami zbożowymi pełnoziarnistymi, spożywamy umiarkowaną ilość węglowodanów. Zastępujemy czerwone mięso chudymi produktami mięsnymi (drób), unikamy spożywania wędlin, zastępujemy je mięsem pieczonym.

Przy diecie niskotłuszczowej spożywanie ryb (zwłaszcza tłustych ryb morskich) zalecane jest przynajmniej 2 razy na tydzień, natomiast do sałatek i do duszenia stosowanie olejów roślinnych i oliwy z oliwek. Dieta niskotłuszczowa wymaga wyeliminowania smażonych potraw i produktów. Dieta niskotłuszczowa zaleca przyrządzanie potraw duszonych, gotowanych, gotowanych na parze i pieczonych.

Wypijanie co najmniej 2 litrów płynów dziennie (wody niegazowanej, herbaty zielonej, białej, czerwonej, owocowej i świeżych soków owocowych i warzywnych) podczas trwania diety niskotłuszczowej jest bardzo ważnym elementem diety niskokalorycznej.

Dieta niskotłuszczowa nie zawiera w swoim menu produktów typu fast-food, alkoholu, słodyczy i wyrobów cukierniczych. Tak więc dieta niskotłuszczowa jest nie tylko skuteczna i zdrowa, ale można ją stosować przez cały czas. Uczy zdrowych nawyków i prawidłowych wyborów żywieniowych.

Zobacz przepisy diety niskotłuszczowej » Dieta niskotłuszczowa przepisy «